夏别塔.

By My Side - TAKA

莫西顾:

好久不见,朋友们,最近过得怎么样?

上次说好要翻唱的那首《大男孩》因为没找到状态所以一直没录好,看来还要多尝试几次啊。这次推荐的《By My Side》之前也有推过RADWIMPS的原版,但这次听到TAKA的cover,又有了一种重拾美好的感觉。看完歌词或许能看出这首是想要挽留住心爱之人,表达一种依恋吧,但我自认为这首歌其实特别适合一个人的时候听,也不一定是要唱给某个人,或许只是想留住此刻的心情。


歌词:


Now just now I know that I'm happy

现在,就是现在,我知道自己很开心

because you're here with me

因为你和我在一起

You just you is what I really need

你,只有你才是我真正想要的

and all the other thought means nothing to me

而其它一切的想法对我来说都没有丝毫意义

'Love'is the word I really need

爱”这个词,是我渴望的

because all the other word means nothing to me

因为其它一切的词对我来说毫无意义

'Love'is the word I really need because

爱”这个词,是我渴望的

all the other words just make me tell lies

别的单词只能让我一味的蒙骗自己

By my side by my side by my side

在我身边吧 在我身边吧 在我身边吧

stay by my side by my side

留在我身边吧 在我身边吧

Stay by my side by my side by my side

留在我身边吧 在我身边吧 在我身边吧

stay by my side by my side

留在我身边吧 在我身边吧

Now just now I know that I'm lonely

现在,就是现在,我知道我是寂寞的

because you're away from me

因为你不在我身边

You about you about me is about you

我们之间不分彼此

and I'll repeat the same verses over

我会不厌其烦的重复同样的诗句

and over and over again until you're back to me

一遍又一遍,直到你回到我身边

'Love'is the word I really need

爱”这个词,是我渴望的

so all of these affections need a place where to go

所有的感情都需要有一个归所

'Love'is the word I really need

爱”这个词,是我渴望的

so please will you come back and kiss on my cheek

所以可以拜托你回来 并亲吻我的脸颊吗

By my side by my side by my side

在我身边吧 在我身边吧 在我身边吧

stay by my side by my side

留在我身边吧在我身边吧

Stay by my side by my side by my side

留在我身边吧 在我身边吧 在我身边吧

stay by my side by my side

留在我身边吧 在我身边吧

流るる意志を似て 动かぬ意味を越え

与流动的意志相似 超越无法改变的意义

仆には二つ心臓がある

我拥有两颗心脏

君を思うと动き出すのが…

而在思念着你时,跳动着的将会是……

By my side by my side by my side

在我身边吧,在我身边吧,在我身边吧

stay by my side by my side

留在我身边吧在我身边吧

By my side by my side by my side

留在我身边吧 在我身边吧 在我身边吧

stay by my side by my side

留在我身边吧 在我身边吧

Stay by my side by my side by my side

留在我身边吧 在我身边吧 在我身边吧

stay by my side by my side

留在我身边吧在我身边吧

You told me that you're mine

你告诉我过 你是属于我的

and you always kissed me instead of 'Hi'

并且你总是用亲吻我来代替“HI”

But this doesn't mean that

但是这并不代表

I'm head over toes in with you whatever

我无论如何都要跟你在一起

You used to beg me hug

你曾经企求过我的拥抱

and you used to play me tricks and

你也曾经耍过我

all those hugs and tricks we shared

然而现在那些拥抱和玩笑

is now what we call a broken dreams

变成了我们破碎的梦

I hate myself when my brain

我恨我自己

tells me that I'm lying

当我的大脑告诉我 我在撒谎的时候

everything we went through

所有我们经历过的一切

was just a waste of a time

都只是在浪费时间

so I'm writing this for you

所以我写这些给你

and I'm writing this for me

也是在写给我自己

within full of thanks and tears

带着满满的感激和泪水

and a pair of ring full of 'I love you'

和一对刻着“我爱你”的戒指

this song will almost end

这首歌快唱完了

but that doesn't mean us too

但是这并不意味着我们也快结束了

well just in case someday you come to me

好吧,只是以防你万一有一天回到我身边

and says 'Hi

并且对我说 “HI”




评论

热度(80)